Gebruikersreizen: begrijp hoe je klant denkt en voelt en verbeter zijn ervaring

In een gebruikersreis kijk je vanuit het perspectief van je klant naar je eigen dienstverlening en -beleving. Zo ontdek je de verbeterpunten in je model en beantwoordt je product of dienst nog beter aan de vraag of verwachting van je klant.
gebruikersreis

Een gebruikersreis ontwerpt het ideale pad van je klant naar je product of dienst

• we bepalen de voornaamste fases en sleutelmomenten tijdens dat pad

• we analyseren de vragen en emoties die daarbij ontstaan

• we bekijken welke impulsen zijn gedrag kunnen beïnvloeden en via welke touchpoints dat kan gebeuren

Om gebruikersreizen samen te stellen, bepalen we eerst wie de gebruiker is [link product empathy maps] en met welke behoefte hij zit. [link product jobs to be done]

Met de inzichten uit de gebruikersreis ontwerpen we prototypes voor verkoop of ervaring. Ook nadien blijft het een handig instrument, bijvoorbeeld bij het uitvoeren van je contentstrategie of het plannen van nieuwe marketingacties.

Bekijk de gebruikersreizen die we voor andere klanten hebben ontworpen

Gebruikersreizen verbeterden de klantenervaring van de digitale platformen imec.be en Harol.be.

Ontwerp samen met ons een gebruikersreis

• inzichten verzamelen, voorbereiden van werksessie
• werksessie met de projectstakeholders, beslissingsnemers en vertegenwoordigers van de gebruiker (de gebruikers zelf, of mensen binnen de organisatie met een goede kennis van de doelgroep)
• verwerking van de input en uitwerking van de reis
• testen en valideren
• toepassen en meten

Doorlooptijd

3 dagen per gebruikersreis

Prijs per gebruikersreis

Vanaf 4.750 euro