Een merk kan elke dag 86.400 seconden bestaan

Tot voor het internet was het gebruikelijk om reclamecampagnes via massamedia tot het dichtstbijzijnde strot te duwen. Of ver daarin. Dat gebeurde bovendien in golven. Zo van: ‘Hey, het is zomer, laat ik de schoolgaande mensheid alvast confronteren met de gruwel van de eerste september’. En een golf werd geboren. En daarna op een selectie van een doelgroep in sociale klassen afgevuurd.

Wij denken niet in golven. Tenzij ze zich woedend te pletter storten op de rotsen van Big Sur in Californië. Omdat het leven nu eenmaal niet in periodes op een rekenblad geleefd wordt, maar dag en nacht in 86.400 seconden per dag. Daarom creëren wij verhalen voor mensen die op elke seconde van de dag naar een product of dienst kunnen zoeken. En daar een antwoord op willen vinden. Elke klant krijgt van ons het advies om permanent aanwezig te zijn. En liefst daar waar hun publiek zoekt.

Mensen willen dingen doen, vragen of kopen op een moment dat voor hen relevant is. Niet toevallig op een moment dat de mediaplanner nog wat GRP’s op de kop kon tikken in het avondblok voor de primetime-film. En dus werken wij voor bedrijven en organisaties die ook vinden dat hun merk altijd bestaat. In elke seconde van iedere dag en niet alleen maar in het reclameblok voor het ochtendjournaal.

Om in relevante momenten te denken, heb je een ander model nodig dan het AIDA-proces uit de marketingcursus van de twintigste eeuw. Bij Quick Brown Foxes vonden we die inspiratie en inzichten gewoon bij wat we zelf elke dag zoeken en nodig of interessant vinden. De kans is klein dat anderen er anders over denken.

Daarom maken we bij Quick Brown Foxes graag verhalen die altijd bestaan. Tijdens de volle 86.400 seconden van elke dag. Door ons af te vragen hoe mensen zoeken, wat ze willen en hoe een merk daar vanuit servicedenken aan kan beantwoorden. Want wat mensen helpt, helpt de business. En zo creëren we organische merken die zich weten te verweven met het leven van hun publiek. Communicatie wordt dan een dienst in plaats van een doel.

Schrijf je in op ‘Fox Tales’, onze nieuwsbrief met leesvoer voor lepe vossen