Waarom vossen hun telefoon in het water zwieren

Of hoe een nieuw 'Handboek voor de jacht' er niet komt zonder persoonlijke offers.

Quick Brown Foxes schreef een nieuw ‘Handboek voor de Jacht’ om klanten op weg te helpen in de samenwerking. Wat er in dat handboek staat ontdekt u achter deze link. Waarom ze dat deden, dat leest u hieronder.

Tip voor de volgende hitte-recorddag: huur een bootje aan de Vinkeveense plassen, vaar daar naar een eilandje met wat bomen en duik onder in de koelte van het meer terwijl de rest van Europa aan den zwetende lijve de opwarming van de aarde ondergaat. Dat is althans wat wij deden op een doordeweekse julidag terwijl de bovenleidingen van de treinsporen en het asfalt op de snelwegen naar mekaar toebogen.

We deden dat uiteraard om noeste hoofdarbeid te leveren voor ons eigen bedrijf. Dat kan moeilijk anders wanneer je bij je klanten poneert dat de kern van een organisatie ontstaat vanuit de eigen mensen, dat je afstand moet nemen om te weten wat je wil en dat samenwerken je verder brengt dan alleen.

Op retraite dus, zonder laptop en (bijna) geen telefoons. Dat scheelt alvast een diefstalaangifte – check Vossentrip 2018. Maar ook een klein beetje omdat we afstand wilden nemen van die digitale dingetjes. En dat is meteen het startpunt van onze zoektocht naar de betekenis en zin van ons eigen bedrijf.

Want samen met u stellen we vast dat de digitalisering een heel duaal verhaal is: de technologie geeft ons instrumenten in handen waar de mensheid zoveel beter van wordt. En toch weten we niet altijd hoe er mee om te gaan. In de overvloed aan informatie en mogelijkheden ontstaat soms onzekerheid, afkeer en apathie voor die technologie. De zoektocht naar wat ‘relevant’ en ‘waardevol’ is, wordt voor mensen én voor merken complexer.

Begrijp ons niet verkeerd, we omarmen technologie, we werken er elke dag mee en we kunnen er niet meer zonder. Maar wij vinden wel dat digitaler worden ons vooral moet helpen om menselijker te kunnen zijn. En daar willen we met Quick Brown Foxes een rol in spelen.

Want voorbij de kunstmatig intelligente machine-lerende robots zullen er nog heel lang mensen zijn die ‘s morgens willen opstaan om iets zinnigs te gaan doen. En zullen er ook nog heel lang mensen zijn die bewust nadenken over met wie en welk merk ze willen samenwerken. Op het snijpunt van die twee werken de vossen. Dat doen we sinds 2015 en dat doen we met nog veel meer overtuiging in 2019 en verder.

Gelukkig kan je vanop een bootje in Vinkeveen de horizon nog net iets beter zien. En dus formuleerden we een statement voor ons eigen merk. Zo begrijpen we allemaal hetzelfde, kunnen we het aan u vertellen en natuurlijk aan de bomma wanneer ze op het familiefeest nog eens vraagt wat we nu juist doen. “Iets met computers?” Nee bomma, iets met betekenis:

Wij bouwen merken met betekenis.
Want we geloven dat merken die er echt toe doen, ontstaan bij overtuigde mensen.
En die mensen willen wij graag helpen om ook anderen te overtuigen.

Hoe? Dat leest u hier.

En omdat u allicht op uw honger zit bij die titel: we noteren nog de symbolische daad van vossenwelp Sanne die uit totale solidariteit met bovenstaande tekst haar gloednieuwe iPhone in de plas kiepte. Dat had vanzelfsprekend niet gehoeven, maar we appreciëren de toewijding.

Je eigen handboek voor jezelf en je klanten?