Hoe je dankzij participatie een community bouwt rond je merk

Apple

Probleem: Apple had nog nooit een Apple Store geopend in een meertalige stad. Bovendien was het store concept voor Brussel volledig nieuw en zou dit de eerste echte Apple Store op Belgische bodem worden. Geloofwaardigheid en een breed draagvlak binnen de creatieve Brusselse gemeenschap waren voor Apple essentieel om de nieuwe Store succesvol te lanceren.

Oplossing:

We vroegen de 20 belangrijkste graphic novelists om samen een enorme muurtekening te maken waarin ieder van hen zijn of haar visie op creativiteit in Brussel kon uitdrukken. Apple engageerde zich eerst voor een publiek waarvan het later zou vragen om klant te worden. Zo ontstond er veel draagvlak bij de Brusselse creatieve gemeenschap en werd die groep een ambassadeur in de stad die het verhaal over Apple bij de juiste mensen introduceerde. Maanden voor de opening van de Apple Store was een grote groep kunstenaars aan de slag met een creatief groepsproject voor de opening van die winkel. Zo werd het een opening door de klanten in plaats van een opening voor de klanten: de creatieve scène van Brussel. Think different.

Ontdek hoe jij van je doelgroep ambassadeurs maakt.