Hoe je met een purpose statement innovatie stimuleert en je onderscheidt van de concurrentie

Harol

Probleem: het aantal aanbieders van zonwering met steeds meer gelijkaardige producten stijgt. Daardoor wordt het steeds moeilijker om een concurrentieel voordeel op te bouwen. Hoe creëer je ruimte voor een industrieel bedrijf om vernieuwend te zijn en hoe vertaal je dat in kanalen en interfaces?

Oplossing:

Harol weet al 70 jaar wat het maakt en hoe het dat goed moet doen. Alleen het waarom ontbrak. Door de bestaansreden te onderzoeken ontstond een domein dat alleen Harol kon claimen: wie Harol langs de buitenkant bekijkt, ziet een bedrijf dat schermen maakt. In alle vormen en maten. Wat écht telt, zit achter of onder de schermen. Het zijn de mensen en hun beleving: ‘Wat Harol écht maakt zit vanbinnen.Als je weet waar je voor staat, kan je er naar handelen.

harolwebsite

Met het purpose statement hebben we de basis gelegd voor vernieuwing in communicatie en interfaces. Het eerste resultaat is een website die even gebruiksvriendelijk is als de producten van Harol zelf. Met content over mensen en hun beleving met de producten van Harol.

harolboekje

Een purpose statement helpt je als merk om nieuwe verhalen te schrijven, nieuwe producten en diensten te ontwikkelen. Of om je interne cultuur te ontwikkelen. Voor het team van Harol is er bijvoorbeeld géén typische fles wijn met Nieuwjaar, maar een Harol-kookboek met de favoriete recepten van de medewerkers. Inspiratie voor een gezellig eetmoment.

Ontdek hoe een purpose je merk onderscheidend en relevant maakt