Ervaring, de schoonste manier om je product in de verf te zetten.

Verfspecialist Caparol wil ‘Clean Concept’, haar vernieuwde buitenmuurverf en -pleister, vertaalbaar maken naar de professional. Hoe breng je een nieuw product aan de (vak)man?

Oplossing:

Als vossen beginnen we graag bij het begin. De basis van onze strategie startte dan ook niet bij coole campagnes, maar bij een helder merkverhaal. Eentje dat vakmannen meteen duidelijk maakt waar Caparol voor staat. De basis voor Caparols merkverhaal gingen we niet ver zoeken: kort bij de klant staan is de kiem die het bedrijf deed uitgroeien tot een echte vriend in ‘t vak. Conclusie? Caparol is er voor de vakman. Dankzij hen wordt de muur mooier, de vakman beter en zijn klant blijer.

De muur mooier maken, daarvoor kan de professional gebruik maken van sterke Clean Concept-producten. Via een productbrochure, landingspagina, blogs en social media vertelden we vakmannen dat Clean Concept sneller droogt, langer glanst en langer schoon blijft.

Caparol Aalst-72ppi-4078
Caparol Aalst-72ppi-4118
Caparol Aalst-72ppi-4093

Maar vertellen is niets zonder te doen. Net zoals de vakman verkiezen we actie boven praatjes. Hoe kunnen we de vakman bewijzen dat de Clean Concept-producten van Caparol sneller drogen, langer glanzen en langer schoon blijven? Door het hen zelf te laten ervaren. We trokken met de berg naar Mozes. Of met de tapkraan, liever.

Om die schoonste buitenmuurverf in de -euhm- verf te zetten, bouwden we de schoonste buitenbar. Het Clean Concept Café is gewapend met buitenmuurverven en -pleisters, gereed voor honger of dorst. Zo kunnen vakmannen zien (en zelf testen) wat de verf en -pleister kan, met een pintje in de hand.

chris3
Caparol 20190527 72ppi-03670

De schoonste bar reisde de hele zomer lang België door, als beursstand, als pop-up locatie bij groothandels én als redder bij nood aan verfrissing. De inrichting van de buitenbar werd voorzien door De Makelarij, een Limburgs circulair productiehuis gespecialiseerd in inrichtingen met hergebruikte materialen. Zij toverden een verroeste zeecontainer om tot de schoonste bar van het land. 

Caparol bracht haar nieuwste product aan de (vak)man door het hen zelf te laten ervaren. Heel wat vakmannen konden deze zomer kennismaken met de Clean Concept buitenproducten, die de bar volgens onze bevragingen wel konden smaken. De schoonste bar van België stond op 29 verschillende locaties klaar voor de vakman. In die tijd werden er 5.187 kilometer afgelegd, meer dan 2.160 hamburgers gegeten, 2.025 vakmannen vriendelijk ontvangen en 4.314 glaasjes geklonken onder het testen. Dankzij Caparol werd de muur schoner, de schilder beter en zijn klant blijer. 

 

En onze volgende samenwerking met de schildersvriend? Die staat al genoteerd.

Caparol 20190514 72ppi-0028
Caparol 20190513 72ppi-03038
Caparol Aalst-72ppi-04346

Ontdek welke schone plannen we hebben met jouw bedrijf.