Waarom een goed horecaconcept begint bij de gastheer

Horecaconcepten

Het grootste reclamemedium bij horecazaken zijn mensen. De reputatie van een zaak gaat van mond tot mond. Of die gemiddeld, slecht, goed of uitstekend is hangt doorgaans af van wat er in die mond gaat. En uiteraard ook het interieur en de sfeer. Maar wat je ervaring écht bepaalt, is de ontvangst en de bediening. Daar zorg je als uitbater zelf voor, met je eigen mensen. Wil je dus tussen de 60.000 horecaconcepten die België rijk is uitspringen, dan begin je best met je eigen verhaal. 

Van horecazaak naar horecabeleving

Een scherp verhaal, waarin visie en missie worden vastgelegd, zijn een essentiële stap in het onderscheidend vermogen van een horecaconcept. Vanuit de purpose ontwikkelen we communicatietools: een communicatiekompas (attitude lijn, vertelskelet, doorvertalingen naar interieur en communicatiedragers in de zaak, een handboek voor de medewerkers,…)

Zo trek je niet alleen klanten maar ook het juiste personeel en partners aan. Want een beleving vertrekt van achter de tap en in de keuken. Dat verhaal begint bij de uitbater, en daarom graven we bij hem of haar naar het antwoord op enkele existentiële vragen: “Waarom geniet je ervan om gasten te ontvangen?” “Welke beleving wil je hen bieden ?” En vooral, “Hoe wil je zelf behandeld worden als gast?” Met die antwoorden gaan we aan de slag om unieke horecabeleving te creëren. 

Horecaconcepten met vossenstaart

cosmocafé

Open for conversation

Het cosmocafé is een broedplaats voor de wereld. In de zaak kunnen mensen terecht voor een frisse pint of malse burger, maar ook voor nieuwe ontmoetingen en fijne gesprekken.
Deze horecabeleving is een nieuwe fase in het werk van kunstenaar Koen Vanmechelen. Door kruisbestuiving tussen individuen te stimuleren maakt hij van de wereld een betere plek. Of hoe fijne ontmoetingen in de microkosmos van het cosmocafé de hele kosmos mooier maken.

De Warmste Tafel

Hartverwarmende winterkost per lopende meter

Hoe breng je in de koude, kille wintermaanden mensen samen in de stad? Simpel: met één lange tafel van 36 meter waar iedereen vrij aanschuift en smult uit heerlijk dampende potten met stoemp, huisgemaakte saucisse en andere winterse lekkernijen. Doe dat 6 weken lang en je brengt jaar na jaar meer dan 5000 mensen rond de tafel in december & januari.

Restaurant Mmmama

Geen woorden maar dadels

Wat is de best mogelijke manier om een verhaal te brengen over de Genkse eetcultuur op het Foodfest in C-mine? Door het écht te laten proeven. Quick Brown Foxes sloot een week haar deuren en opende de deuren van Restaurant Mmmama: 5 mama’s, 5 nationaliteiten en 5 uitverkochte avonden.

Bistro Bohème

Afwisseling van decor doet eten

Bistro Bohème is een reizend restaurant voor de nieuwsgierige restaurantklant. Het opent zijn deuren op de meest onverwachte locaties - een voetbalstadion, een vliegtuighangar, een penthouse, een vergeten museum... De locatie ontdek je als gast pas wanneer je aankomt. Net zoals het menu overigens.

Ontdek hoe we van jouw zaak een beleving maken.