Hoe je dankzij een nieuw businessmodel Joepie opnieuw relevant maakt voor lezers en adverteerders

De Persgroep

Probleem: Joepie magazine verloor elke week publiek. Lezers en adverteerders vonden het merk en het print-product niet meer relevant. Het model was verlieslatend.

Oplossing:

Een magazine-merk moet niet uitsluitend op papier bestaan. Dankzij een nieuw businessmodel en een nieuw distributiemodel kon Joepie als servicemerk doorstarten vanuit de abonnees en adverteerders aantrekken zonder printadvertenties te verkopen.

Wij ontwikkelden eerst een nieuw purpose statement waarin tienermeisjes een gids voor de groei naar volwassenheid vonden. Daarna bekeken we Joepie niet als print-magazine maar als servicemerk dat elke week een actie deed voor het publiek of een gadget thuis bij de lezers leverde. De abonnees krijgen meer voordelen per extra abonnee die ze zelf kunnen aanbrengen. De adverteerders kunnen hun producten en diensten laten ervaren door het publiek zonder printadvertenties te kopen.

Ontdek hoe een nieuw businessmodel de oorzaak van je businessprobleem oplost.