Hoe inzicht in consumentengedrag nieuwswaarde en omzet verhoogt

Joker Reizen

Probleem: hoe verdien je als nichemerk aandacht voor je vliegtickets op een moment dat de concurrentie zwaar investeert in mediacampagnes?

Oplossing:

Wat je zelf online shopt, beschouw je als een betere deal dan wat je offline koopt. Dat inzicht in consumentengedrag combineerden we met feiten uit de business van Joker Reizen. Een deel van de goedkoopste vliegtickets is enkel offline in een reiskantoor beschikbaar, niet online.  Daarmee lanceerden we een persverhaal: ‘Offline boeken, is het nieuwe online boeken.’ We daagden consumenten uit om hun schijnbaar beste online deals voor te leggen aan een Joker Reisexpert in een reiskantoor. Die ging in 1 op 3 van de gevallen inderdaad nog een stuk onder de internetprijs. Op die manier schreven we een nieuwswaardig verhaal dat massaal persbelangstelling kreeg: aandacht verdienen versus aandacht kopen. Joker Reiskantoren kregen tot 30% meer trafiek dan anders in tijden waarin e-commerce in elk geval dominant leek.

Zo maakt Joker de consument slimmer: inzicht in menselijk gedrag en inzicht in het businessmodel achter de reisindustrie creëert een uitdagend verhaal waarmee een kleine speler concurreert met de grote toeristische merken.

Help je business door mensen te helpen.