Hoe je een nieuw merk creëert door service, cultuur en purpose te verbinden

Joyn

Probleem: de bedrijven Qustomer, Citylife en Het Opzet gingen fuseren en kregen een nieuwe kapitaalstructuur, businessmodel, value proposition, diensten, software en interfaces. Hoe verenig je deze voormalige concurrenten en culturen in een gemeenschappelijk verhaal? Hoe overtuig je klanten om te blijven en nieuwe klanten om erbij te komen? Hoe creëer je een nieuw merk met een duurzame visie en purpose?

Oplossing:

Mensen, steden en handelaars verbinden, is de joyn-purpose die ook 3 bedrijfsculturen bindt. Door eerst alle troepen te verzamelen rond een heldere visie en missie werd het voor elke medewerker veel eenvoudiger om bestaande klanten te overtuigen van de voordelen die de fusie met zich meebracht. Daarmee ontwikkelden we een nieuw merk: joyn, met een visie op stedelijkheid in de 21ste eeuw en een narratief om het in de markt te zetten. Ontdek het ‘Dichtbijwinkelen’: wie lokaal geld uitgeeft, krijgt het terug.

joynwheel1

Na deze fusie hebben we joyn gelanceerd bij het brede publiek met een mediacampagne en een persverhaal.

Voor handelaars hebben we een programma opgezet met retail-inzichten en helpen we hen aandacht te verdienen met de beloningen die ze aan hun klanten geven. Op die manier ondersteunt joyn de handelaars die het platform gebruiken en profileert het merk zich als service marketeer voor de onafhankelijke kleinhandel.

Ontdek hoe we van jouw idee een merk met een go-to-market plan maken.