Van merkidentiteit tot campagne: wij maakten het mee

Imec LivingLabs

Als organisatie scherp krijgen waar je voor staat en dat vervolgens even scherp kunnen vertellen? Het liefst met een nieuwe website, maar evengoed ook op papier? Wij maakten het mee, samen met het Living Labs team van imec. En zo waren ineens de meemakers geboren. (Nee, woordspelingen kiezen we nooit toevallig.)

Oplossing:

Het Living Labs team van imec wilde digitaal deelnemers rekruteren voor innovatieve onderzoeksprojecten. Wat zeggen die verdomde vossen dan altijd? “Jullie bestaansreden is de koepel voor jullie totale werking, inclusief communicatie. En dus ook de website.”

Scherp verwoorden waar Living Labs voor staat en door het te doen ook tot nieuwe inzichten komen: een credo, missie en visie waren de eerste bouwstenen van dit traject.

maakdatmee-stationary

Parallel gingen we met de gebruikers aan tafel en wierpen we een blik op het totale speelveld. Voeg er een vossige laag creativiteit aan toe en je hebt een nieuwe merkidentiteit: maak dat mee. Ingespeeld op zowel het ervaren van nieuwe innovatie, als het bijdragen ertoe. Meemaken dus. Helder omschreven en verwoord in een merkpaspoort, zodat de neuzen van iedereen binnen en buiten de organisatie in dezelfde richting staan.

Vanuit de merkidentiteit volgt vervolgens hoe je daar naar gaat handelen. In dit project specifiek: een digitaal platform. Want zeg niet zomaar “website” tegen een digitaal platform dat zes expliciete behoeften van een organisatie oplost. Op basis van het conceptueel model en een stevige contentstrategie ontwierpen we het totale platform: hoe het moet werken, hoe het eruit moet zien en wat je op de homepage leest. Designs maakten we zelf en teksten voor de basispagina’s en eerste blogs schreven we ook. Vossen die hun handen vuil maken, denken beter.

maakdatmee-desktop
maakdatmee-ipadstanding
maakdatmee-laptopflat
maakdatmee-screens

Of we dan ook wilden nadenken over een campagne om het nieuwe merk te lanceren? Graag! Binnen bestaande mogelijkheden, dachten we zowel inhoudelijk als praktisch mee. Het concept werd door @StoryMe vertaald in dit leuk filmpje.

Kortom: elk idee dat we uitdenken of product dat we ontwerpen, begint bij de vraag “Waarvoor sta je?” Is dat antwoord al bold & beautiful, dan gaan we meteen aan de slag. Ervaar je het toch nog niet scherp genoeg? Dan begint onze samenwerking daar.

maakdatmee-3luik

Wil jij ook je organisatie herontdekken?