Hoe een ervaring de sterkste manier is om een verhaal te vertellen

Stad Genk

Probleem: Stad Genk wil zijn rijke etnische geschiedenis belichten in een tentoonstelling over eetcultuur. Hoe raak je elke bezoeker met een verhaal over emotie en migratie?

Oplossing:

Door het écht te laten proeven. Eetcultuur bewijs je niet met een tentoonstelling of een kookboek, maar op een bord. Op het jaarlijkse Foodfest op de C-mine site in Genk openden we Restaurant Mmmama. Een tijdelijk gastronomisch restaurant waarin 5 Genkse mama’s van 5 verschillende nationaliteiten hun authentieke recepten serveerden onder leiding van een professionele chef. Zo vertelden we het verhaal van 100 jaar economische migratie en het resultaat daarvan. 

De zoektocht naar de 5 mama’s was onze bottom-up-campagne om de tentoonstelling aan te kondigen. Zo waren de verschillende gemeenschappen meteen op de hoogte van het initiatief. Stad Genk gaf de Genkenaren met buitenlandse roots een podium en omgekeerd. Zo veranderden we een passieve tentoonstelling in een uitverkocht restaurant. Avond na avond lazen we lovende reacties over deze belevenis op sociale media en in de regionale pers.

Ontdek hoe we een sterke ervaring creëren met jouw verhaal, product of dienst