Selecteer een pagina

Van herstellen naar verzorgen

Dr. Mobile, hersteller van mobiele telefoons, zet nog meer in op dienstverlening en positieve klantenervaring. En daar hoort een grondige rebranding bij >

QQuick Brown Foxes begeleidt Dr. Mobile, een dochter van het Nederlandse Dynagroup, bij het inzetten van een grondige rebranding. De behendige reparateurs van Dr. Mobile herstellen grote aantallen mobiele toestellen per maand. Ze doen dat volgens de hoogste kwaliteits- en servicestandaarden. Het nieuwe Dr. Mobile kreeg van Quick Brown Foxes en Nascom een grondige makeover, te beginnen met de essentie van hun merk: de eigen missie.

 

Dr. Mobile maakt de switch van een reparatie-platform naar die van een service geörienteerde partner die de zorgen van haar klanten wegneemt. Wie een defect toestel heeft, is immers vooral op zoek naar een oplossing. Dr. Mobile gaat veel verder dan een vlekkeloze herstelling. Het zorgt ook voor het ophalen en retourneren op een door de klant gewenste plaats en tijdstip en geeft preventietips. Verder staat klantbeleving door klantenreviews en een social media communitie voorop.

Dat uit zich in de eerste plaats in de update van het webplatform. Uit de merkpositionering volgde een structurele en vormelijke aanpassing van het platform. Zowel toon, vorm als gebruiksgemak werden grondig hertekend door service design agency Nascom. Dr. Mobile werkte vervolgens aan de performantie en optimaliseerde het proces. Het resultaat is een site waar mensen met een defect toestel snel en eenvoudig geholpen zijn.

Maar de wijziging gaat verder dan de site. Om de merkbelofte waar te maken moet de organisatie immers zelf mee zijn. Ze motiveren iedereen binnen de organisatie om de zorgen van de klant zo goed mogelijk weg te nemen. Ze garanderen een daadkrachtige en heldere service door hard in te zetten op interne betrokkenheid. De klantendienst krijgt een veel prominentere rol in het proces en geeft aan hoe dienstverlening en informatie verbeterd kunnen worden. Quick Brown Foxes begeleidt het team met het opzetten en uitvoeren van de contentstrategie.

www.drmobile.eu