Deusjevoo: een merk dat binnenkomt.

Hoe maak je een merk met een straf verhaal en een uitgesproken stijl nóg straffer? Door het niet bij te vijlen, maar net scherper te slijpen. Door het niet ‘zakelijker’ te maken, maar nog meer Deusjevoo. Dat was de insteek van onze samenwerking en het werd een traject waarin strategie, creativiteit en kabouters verrassend goed samenwerkten.

Client:

  • Deusjevoo


Role:

  • Strategy
  • Branding

De uitdaging

Deusjevoo is geen doorsnee interieurbouwer. Ze maken decors, experiences en interieurs die voelen als een verhaal waarin je zelf meespeelt. Maar ondanks die creatieve kracht was er één vraag die bleef knagen: hoe vertaal je dat eigenzinnige DNA naar een merkverhaal en een merkidentiteit die net zo hard binnenkomt als de ruimtes die ze bouwen? Hoe trek je 'serieuze' klanten aan zonder jezelf te verloochenen?

Creative minds think alike

Samen met het Deusjevoo-team gingen we aan de slag. We observeerden, luisterden, discussieerden en amuseerden ons te pletter. Want ja, dit was een samenwerking waarin plezier en professionaliteit hand in hand gingen. Van strategische richting tot pixelneuken werkten we zij aan zij aan een identiteit die klopt van eerste indruk tot laatste detail.

De kern van ons advies? Wees vooral nog meer Deusjevoo.

Niet zakelijker. Niet braver. Wel eigenzinniger, uitgesprokener en consistenter. Want in een wereld van eenheidsworst is herkenning geen kwestie van compromis, maar van karakter.

Geen scandi-japandi

We bouwden een merkfundament dat stevig én speels is. Met als centrale belofte: “Plekken die binnenkomen.” Dat is precies wat Deusjevoo doet: ruimtes creëren die wat met je doen. Geen scandi-japandi-minimal-chique copycats, maar decors en interieurs die raken, verwonderen en verrassen. We gaven vorm aan een tone of voice die het Deusjevoo-DNA ademt, en ontwikkelden visuele richtlijnen die tegelijk cutting edge en kabouterproof zijn.

Waarom dit werkt

De nieuwe merkidentiteit laat Deusjevoo stralen op élk raakvlak: van website tot offerte, van eerste pitch tot laatste oplevering. Het is een merkverhaal dat klopt met hun manier van werken: strak georganiseerd, prettig gestoord en verbeeldingskrachtig tot in de kleinste details. Net zoals hun projecten. Net zoals hun mensen - en hun kabouters.

En nu?

Wij zijn trots. Op de samenwerking, op het resultaat en op het plezier onderweg.

En geloven wij nu echt in kabouters? Jij niet dan?

Part of